Saturday 30 June 2012

Azzuri

Germany diramalkan bakal beraksi di pentas akhir Euro 2012 tetapi hancur berkecai di peringkat separuh akhir. Nampaknya badi kalah setiap kali bertemu dengan pasukan Italy masih tidak dapat dibuang. Ada yang  berkata Germany terlalu yakin dapat atasi Italy dan ada juga yang berkata bergantung kepada nasib kerana sejarah sedia maklum Germany sentiasa kalah apabila bertemu Italy..
Saya turut sama berangan-angan untuk melihat Germany bergelar Juara Euro 2012 dan saya sememangnya tidak ingin melihat kegagalan Germany di tangan pasukan Italy pada peringkat separuh akhir. Walau bagaimanapun saya berpuas hati dengan setiap komitmen pasukan Germany sepanjang musim Euro 2012... Aksi persis Juara..Ya.. memang pun bergelar "Juara Kumpulan B" Euro 2012... dan sentiasa menjadi juara di hati penyokong setia pasukan Germany... :)

"Azzuri"
Saya yakin kawan saya si "Azzuri" tersenyum dan tidak sabar menantikan bakal juara Euro 2012 beraksi pada 2 Julai 2012.
Saat-saat menunggu final ni saya teringat pulak perbualan antara kami setelah selesai pertandingan peringkat kumpulan.. 
Azzuri : Agak-agak final nanti Germany & Italy?
Saya   : Harapannya begitu lah.. kita jumpa di final.
Azzuri : Rasanya Italy juara kan
Saya   : Bagi lah Germany jadi juara.. 
Azzuri :  Errr... Italy... dah lama tak jadi juara..
Saya   : Macam ni... Jangan bagi Spain jadi Juara.. Biar Germany atau Italy juara Euro 2012..
Azzuri : Ok...

Nampaknya harapan kini bergalas di bahu Italy. "Azzuri"... Germany tidak dapat berjuang hingga ke peringkat akhir sebab telah ditewaskan oleh "Italy"... Pastikan ITALY JUARA EURO 2012... Restoran Wau akan menjadi lokasi untuk jamuan setelah tamatnya musim Euro 2012 nanti.. 
Tahniah Italy.. GOOD LUCK! :)



No comments:

Post a Comment