Sunday 30 October 2011

SALAM PERKENALAN

 بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
 
ASSALAMUALAIKUM  WA RAHMAT ALLAHI WA BARAKATUH
(PEACE AND MERCY AND BLESSING OF ALLAH BE UPON YOU)

Tidak pernah terlewat untuk kita memulakan setiap langkah
Permulaan adalah segala-galanya.. "Now or Never"..
Jika selama ini saya hanya menerima.. tibalah masa untuk memberi
Memberi tidak jadikan kita kurang atau rugi kecuali menambah keuntungan
Memberi adalah lebih baik daripada menerima..

Semoga apa jua "post" yang akan dikongsikan akan memberi manfaat bersama
Saya ingin bercerita dan berkongsi pengalaman kehidupan
"Sharing is caring.... Caring is Loving..." :) 
Mohon dihalalkan saya "copy & paste" artikel dan info saudara saudari
Saya muatkan di sini untuk rujukan dan berkongsi ilmu

Tegurlah saya jika perlu ditegur.. "Nobody's Perfect"..
Saya hanyalah insan biasa yang tercari-cari ruang dan peluang untuk belajar
Sekolah hidup saya masih ada banyak ujian dan peperiksaan yang akan diduduki
Insyaallah saya akan manfaatkan ilmu yang dikongsi untuk muhasabah diri
Terima Kasih di atas segala perkongsian ilmu di dunia maya ini
SELAMAT BERKENALAN...



P/s :Teringat pesanan seorang sahabat :
"APABILA KITA MATI PUTUSLAH SEGALA AMALAN KECUALI 3 PERKARA:
- SEDEKAH JARIAH
-ILMU YANG BERMANFAAT KEPADA ORANG LAIN
-DOA ANAK YANG SOLEH..."
Bagi yang masih bujang atau masih belum dikurniakan rezeki untuk mendapat anak.. tiadalah doa anak yang soleh sebagai bekalan.. oleh itu, selagi masih bernyawa.. usahalah dengan memperbanyakkan sedekah dan cubalah memberi ilmu kepada orang lain.. Insyaallah...
~Sebarkanlah ilmu walau sebaris ayat... 
Ilmu, walaupun hanya sebaris ayat, kongsilah dengan seramai mungkin...~

No comments:

Post a Comment