Thursday 8 December 2011

CINTA

1. CINTA PERTAMA

Kadang-kadang boleh berubah seiring dgn waktu. Pandailah merawatnya supaya cinta pertama tetap segar. "First love never dies". Namun yang pertama belum tentu yang terbaik, seringkali yang terakhir biasanya yang terbaik.


2. CINTA PEMBIMBING

Biasanya dialami oleh sebahagian besar wanita. Kebanyakan daripada wanita ingin mendapatkan pasangan yang boleh memberi pengetahuan tentang segalanya, pasangan yang juga menjadi guru, seorang yang boleh dijadikan idola, dan dapat memberi inspirasi mengembangkan bakat dan potensi diri wanita.


3. CINTA MENGGODA

Seseorang yang terlalu mencintai kekasihnya. Walaupun telah ditinggalkan pergi, di hati sentiasa yakin bahawa si dia tetap akan kembali kepadanya.


4. CINTA BERBEZA STATUS

Ibarat antara dua darjat. Sepatutnya tidak menjadi masalah jika kedua-dua pihak aman dan bahagia. Namun, perbezaan yang terlalu jauh kadangkala boleh membuatkan salah satu pihak merana apabila ikatan emosi di antara kedua-duanya kurang kuat. 


5. CINTA BERSEGI-SEGI

Tertarik kepada lelaki yang sudah terikat atau sebaliknya. Dalam hal ini, keterikatan itu bakal menimbulkan cabaran dan dugaan.


6. CINTA SI PENYELAMAT

Kisah cinta ini berlaku apabila kita selalu menolong si dia pada setiap waktu. Si dia menganggap bantuan kita ikhlas, sedangkan kita pula mengharapkan balasannya. Sentiasalah berikan cinta yang tulus kepada si dia.


7. CINTA DAN USAHA

Cinta itu perlukan usaha juga. 


Yang pasti cinta yang Agung itulah yang kekal abadi. 
Kasih manusia sering bermusim.

Sayang manusia tiada abadi.

Kasih Tuhan tiada bertepi.

Sayang Tuhan janjiNya pasti.

Kredit : INSPIRASI

No comments:

Post a Comment