Tuesday 4 March 2014

Faham-faham la...


Contoh Situasi 1 :
"Apa azam awak tahun ni..."
"Saya nak fokuskan yang utama.. keluarga saya.."
"Lagi..."
"Banyakkan hadiri kuliah.. istiqamah dalam ibadat..."

Contoh Situasi 2 :
"Agak2 saya akan diterima tak?"
"Maaf.. kebelakangan ni saya tak pernah bincang dan tanya tentang hal ni..."

Apa kaitannya situasi2 di atas... ia berkaitan topik cinta luar biasa.. apabila wanita jatuh cinta pada lelaki luar biasa... suami orang...

Situasi 1 : kamu tiada dalam kalendar rancangan hidupnya
Situasi 2 : takkan kahwinimu..

Pada pandangan saya.. kamu kena faham.. lelaki itu tidak bersedia untuk jadikan kamu suri hidupnya... kamu tiada dalam agenda hidupnya..
Ini pandangan saya... terpulanglah kepada pendirian masing2... tapi jika tanya saya... jawapan saya... dia "tak boleh" berkahwin dengan kamu..

"dia benar2 cinta saya.. dia ada ajak saya kahwin..."
"benar dia cinta kamu tetapi cinta tak semestinya memiliki.... dia ingin kahwini kamu tapi dia tak boleh..  melainkan kahwin senyap2... dia ada kesulitan.. atau lebih mudah.. isterinya tak izin dia poligami..."

..sanggup ke kamu lukakan hati orang lain untuk perolehi kebahagiaan kamu?

P/s: jika benar dia mahu kahwini kamu.. dia akan usaha ke arah perkahwinan yang bukan rahsia...
Dan jika kamu ingin berkongsi kasih wanita itu.. kahwini suaminya apabila wanita itu redha kehadiran mu dalam rumahtangga nya..
Mohonlah kepada ALLAH SWT agar dilembutkan hatinya menerima dirimu...
All the best to u... ♡

No comments:

Post a Comment