Tuesday 4 March 2014

Tiada Dalam Senarai



Tak pernah sekali pun terfikir akan disingkirkan dari senarai itu... egonya diri ini... padan muka... :'(    
...Senarai apa???

"Tahun ni saya pergi beberapa rumah sahaja.."
"Kenapa?"
"Saya pergi ke rumah yang ada dalam senarai je... saya dah buang beberapa rumah dari senarai saya.."
"Owhh... termasuk rumah saya ya.. patutlah awak tak datang rumah saya..."

Realiti yang perlu dihadapi dengan tenang... apa tidaknya.. kamu telah tersingkir... dibuang dari senarai... bagaikan program realiti.. tiada undi tiada markah.. kurang diminati.. tak cukup syarat... dan lain2 yang seumpamanya.. keluarlah kamu dengan linangan airmata...

Takdir... Tentu ada sebabnya disingkir... usah pertikai.. muhasabah diri dan redha dengan segala2 nya...

P/s : Alhamdulillah.. Bersyukur diberikanNya peluang berkasih sayang walau seketika cuma. Hargai setiap detik yang dipinjamkanNya kerana kita tidak tahu bila dan bagaimana ia diakhiri...

No comments:

Post a Comment