Wednesday 15 August 2012

Rindu... Halwa Buah Pala..


Dalam kesibukan persiapan akhir untuk menyambut ketibaan aidilfitri saya rindukan keriangan bersama kawan-kawan di alam kampus.. 3 tahun berpuasa di perantauan.. perasaannya berbeza tetapi dengan kehadiran kawan-kawan semuanya menjadi indah dan senyuman pasti terukir saat terkenangkan gelagat bersahur, berbuka, terawih di kampus.. Pulau Pinang akan sentiasa di hatiku..

Saya juga rindukan buah pala kering... halwa buah pala.. kawan-kawan sibuk cari biskut untuk di bawa pulang ke kampung tetapi saya pulak mencari jeruk dan buah pala kering... pusing Chowrasta mencari buah pala kering yang paling sedap untuk diisi ke dalam balang biskut hari raya.. dihidangkan kepada tetamu.. Keluarga saya pun suka makan buah pala kering.. jadi setiap tahun semasa di alam kampus buah pala kering melengkapi menu hari raya kami... bila dah habis belajar saya masih dapat menghidangkannya kepada tetamu kerana jiran sekampung belajar kat Pulau Pinang... tapi.. itu semua kisah lama... dah lama dah tak merasa halwa buah pala Pulau Pinang... 

p/s: InsyaAllah... akan ke Pulau Pinang juga.. raikan setiap kenangan di dalam kehidupan... ♥

No comments:

Post a Comment