Thursday 16 August 2012

YESTERDAY


Tersenyum saya bila terdengar lagu Yesterday... 
Setiap lagu ada kisahnya yang tersendiri dalam kehidupan kita kan..

Saya terkenangkan alam kampus sekali lagi.. pensyarah pun ada macam-macam ragam kan.. Tersenyum dan tersenyum lagi.. Roda masa berpusing dan saya akan kembali ke alam kampus.. kembali ke kelas pada tahun pertama, semester pertama... Pensyarah yang membuat saya tersenyum hari ini ialah peminat The Beatles..

Pertama kali saya masuk kelas beliau saya dah terasa yang dia seorang yang 'sentimental'.. jiwa halus.. Saya suka dengan kaedah pengajaran beliau. Maklumlah kelas pada hari pertama lebih kepada sesi berkenalan dengan pensyarah.. kalau pensyarah 'syok sendiri' jawabnya akan ada yang ponteng kelas nanti.. 

Kelas yang di ajar tak 'boring' dan yang menariknya bila kelas hampir tamat, kami diminta membaca 'nota' agak pendek di skrin. Agak 'familiar' tapi saya ingat-ingat lupa. Dengan selambanya Puan pensyarah saya melagukannya.. Rupa-rupanya YESTERDAY, The Beatles. Kami pula diminta menyanyi bersama-sama. Hmmmm... bukan hari pertama tu sahaja ya.. 1 semester saya dan kawan-kawan saya nyanyikan lagu YESTERDAY bila tamatnya kelas  beliau.

Saya teringin nak tanya kenapa Puan begitu gemarkan lagu ini? Ada kisah di sebalik lagu ini? Semua itu tidak tertanya dan menjadi persoalan hingga ke hari ini..

Biarlah.. "Setiap orang ada rahsia yang tak perlu dikongsikan dengan sesiapapun..."

p/s: Puan Pensyarah saya akan berdiri seperti konduktor orkestra.. sambil tu beliau akan betulkan tudung beliau.. kadang-kadang tudung beliau akan senget kerana selalu sangat dibetulkan sebab asyik menghayati 'koir' oleh para pelajarnya.. hehehe

No comments:

Post a Comment