Monday 14 November 2011

Khas Dari Dato' Dr. Fadzilah Kamsah

Ingat org hebat ada rutin harian yg cemerlang, istiqamah dan dilakukan dgn terbaik dan ikhlas.
1. Segerakan solat 5 waktu dan tingkatkan kualiti solat.
2. Lepas solat isya' setiap mlm lakukanlah solat TAUBAT, HAJAT & ISTIKHARAH agar lebih bersemangat dan mudah buat keputusan dan tindakan yg di berkati Allah. Istighfar 70x setiap lepas solat agar Allah cuci hati u dan makbulkan doa u selesaikan masalah dan buka pintu2 rezki.
3. Maafkan semua org sebelum tidur agar hati bersih, wajah cun, stres berkurangan, doa makbul dan hidayah Allah turun mencurah-curah.
4. Pagar diri sebelum tidur dgn fatehah dan surah 3 Qul, hembus tapak tgn dan sapu seluruh tubuh kecuali tapak kaki dan kemaluan.
5. Baca doa PEMBUKA 12 PINTU (untuk buka semua pintu2 kehebatan dan bantuan Allah), DOA MEMBUANG SIFAT NEGATIF (untuk buang sifat negatif, hindar hutang dan hindar kekejaman lelaki & wanita) DAN BISMILLAH 5 setiap lepas solat agar Allah melindungi u setiap masa.
Baca juga DOA MERANGSANG DIRI & KELUARGA AGAR JAGA SOLAT. 
Saya sertakan set doa harian utk amalan u. Tolong kongsikan doa2 dgn semua ahli keluarga dan kwn2 u.
Pengalaman yg lepas menunjukkan, bila org membaca DOA PEMBUKA 12 PINTU dan doa2 iringan itu, dlm masa 2 minggu hingga 6 bulan mereka dapat selesaikan semua masalah, one by one.
So, amalkan doa dengan istiqamah dan lihat bagaimana Allah mengubah keadaan diri u, mengawal sifat2 yg negatif, dan selesaikan masalah one by one dan buka berbagai pintu rezki.

Amalan tambahan termasuk solat dhuha, doakan ibubapa, beri binatang makan, tahajjud, dll.

Bila sedih, teringat peristiwa lama atau tertekan baca 3 doa yg Nabi saw ajar:
1. Baca lah -- Inna lillahi wainna ilaihi rojiuun
2. Ya Allah aku redha dgn segala ujian Kau ini dan beri aku pahala atas redha ini
3. Ya Allah selesaikan semua masalah aku dan jadikan aku insan yg soleh, penyabar dan tenang, di sayangi semua org, mudah buat keputusan, lebih bersemangat setiap masa, berjaya dlm segala usaha, selesai hutang dan berjaya di dunia dan di akhirat.

Hati akan tenang dan doa akan makbul.
Ingat bahawa restu ibu bapa amat kritikal utk dpt redha Allah (Maksud firman Allah).
Sentiasa mohon ibubapa doakan u. Perlu sentiasa ingat, kita boleh mohon semua yg kita mahu, TAPI ALLAH AKAN BERI APA YG KITA PERLU DAN APA YG BAIK UTK KITA.


So banyakkan sabar dan terus beramal utk rapatkan diri dengan Allah swt. Banyakkan senyum dan sentiasa bersangka baik, insya Allah u akan menjadi insan yg positif, murah rezki, sabar, bersemangat, yakin diri dan cemerlang dlm setiap aspek kehidupan dan di sayangi keluarga, kwn2 dan org ramai dan menjadi pemimpin yg berwibawa.

DON'T EVER GIVE UP. ALLAH BENCI ORG YG MUDAH PATAH SEMANGAT. SETAN SUKA ORG YG MUDAH PATAH SMGT.
Wassalam

No comments:

Post a Comment